Wygląd czy komfort – dylematy przy wyborze felg samochodowych.

Zasadniczo przyjmuje się, że im wyższy profil opony samochodowej tym większy komfort jazdy autem. Opona o wysokim profilu pozwala na bezproblemowe pokonywanie większych nierówności, lepiej radzi sobie z dziurami, pozapadanymi studzienkami czy wysokimi krawężnikami. Opony o niskim profilu, które powszechnie stosuje się w przypadku felg aluminiowych już takich właściwości nie posiadają. W tym przypadku komfort jazdy zależy przede wszystkim od dobrego stanu zawieszenia w samochodzie. Niestety nieostrożna jazda z wykorzystaniem opon o niskim profilu, przyczynia się do szybkiego zużycia elementów zawieszenia, co wpływa na podniesienie kosztów eksploatacji samochodu. Poza tym niski profil opon może przyczynić się do szybkiego uszkodzenia samej felgi, która w tym przypadku w bezpośredni sposób narażona jest na uszkodzenia natury mechanicznej. Czasami wystarczy zbyt szybko najechać na zbyt wysoki krawężnik lub wpaść w drogową dziurę, by felgi samochodowe uległy pogięciu.

Jeśli jednak prócz kwestii związanych z komfortem duże znaczenie ma dla Ciebie elegancki wygląd Twojego auta, zdecydowanie lepiej postawić na felgi aluminiowe. Tego typu konstrukcje w korzystny sposób wpływają na wygląd każdego samochodu, nadając mu bardziej wyrafinowanego, odrobinę sportowego charakteru. Nawet najlepszej jakości kołpaki, które zakłada się na felgi stalowe, nie zapewnią tak pozytywnego efektu, jaki zapewniają zadbane, błyszczące lub obecnie niezwykle popularne, matowe alufelgi samochodowe. Efekt może być jeszcze bardziej widoczny, jeśli zamiast klasycznej czerni lub koloru srebrnego, zdecydujesz się na pomalowanie elementów felgi jakimś jaskrawym kolorem, który współgra lub kontrastuje z kolorem karoserii Twojego samochodu.

0.00 średnia ocena (0% wynik) - 0 głosów

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

*