Ludzie zajmujący się szeroko pojętym handlem już wieki temu zauważyli, że zmyślnie i schludnie zaprojektowana etykieta produktu może zwrócić uwagę potencjalnych klientów. To jednak nie wszystko, bowiem strategicznie zaprojektowana etykieta tworzy swego rodzaju oświadczenie marki. Taka etykieta przyczynia się do ogólnych wysiłków firmy w budowaniu godnej zaufania tożsamości marki.

Priorytety

etykiety

Dany produkt może być bardzo przydatny dla klientów. Może też być naprawdę świetnej jakości i do tego dostępny w przystępnej cenie. Ale to nie wystarczy, aby go sprzedać na dzisiejszym, szalenie konkurencyjnym rynku. Trzeba zrobić coś więcej, aby zwabić klientów. Podczas planowania skutecznej strategii marketingowej należy umieścić na liście priorytetów zaprojektowanie etykiety samoprzylepnej produktu, którą musi stworzyć profesjonalny grafik. Istnieje wiele ważkich powodów, dla których projektowanie efektywnych etykiet dla produktów jest ważne dla stałego rozwoju firmy.

Najważniejsze powody

Tak więc zaprojektowanie odpowiedniego opakowania jest czynnością, do której zespół marketingowy nie może podejść lekceważąco. Jedną z najważniejszych rzeczy, jaką mogą osiągnąć wyjątkowe etykiety samoprzylepne produktów, jest wyróżnienie ich na tle konkurencji. Takie rozróżnienie danego towaru i firmy za nim stojącej od konkurencji ma kluczowe znaczenie dla stworzenia odrębnej tożsamości marki. Innym powodem, dla którego warto projektować świetne etykiety samoprzylepne, jest to, że mogą one wpłynąć na decyzje zakupowe konsumenta. Na każdej półce z towarami jest przecież mnóstwo różnych produktów. Etykieta natychmiast przyciągnie uwagę potencjalnych klientów do oznaczonego nią produktu, jeśli jej projekt jest atrakcyjny i niepowtarzalny. Ponadto, niezdecydowani klienci mogą przekonać się do zakupu wyłącznie na podstawie pięknej etykiety. Wiele badań podkreśliło znaczenie, jakie z punktu widzenia klientów mają etykiety samoprzylepne. Według badania znanego pod nazwą „Decyzje zakupowe dokonane w sklepie”, aż siedemdziesiąt procent konsumentów podejmuje decyzje o zakupie bezpośrednio w sklepie. To pokazuje, że klienci lubią być angażowani przez marki w punkcie handlowym. Ale to, co najbardziej zaskakuje, to fakt, że badanie pokazuje, że jeden na dziesięciu kupujących zmienia marki już bezpośrednio w sklepie, na podstawie impulsu. Oznacza to, że sukces marki zależy w dużej mierze od sposobu prezentacji produktu na półce – a więc głównie od dobrze zaprojektowanej etykiety. Jakość i cena danego towaru są bardzo ważne, ale jego opakowanie jest równie istotne.